Ångest..

Känner hur ångesten börjar komma nu, jag skulle egentligen börjat 3an på mode & design nu efter sommarlovet. Men istället så går jag på Resursskolan (IVRS), vilket känns jävligt meningslöst! Visst man läser A kurserna i svenska, matte och engelska och får betyg i det! Men sen när man är klar med det då? Då måste man gå om 3år och det känns inte allt för kul måste jag säga!! Jag förstår inte att folk ska få förstöra så jävla mycket så att man inte ens vill gå till skolan! Jag tycker att det är så himla sjukt att det ska få gå så långt!!
Man läser mer och mer nu om unga flickor och pojkar (framför allt flickor), som tar livet av sig pga våldtäkter, misshandel, mobbning m.m. Lärare och andra vuxna måste verkligen lära sig att lyssna på sina elever och ta tag i saker och ting, dom borde ta allt på lite mer allvar och förstå att det är så illa som man säger till dom! Men dom säger i princip bara : Det kommer lösa sig, allt kommer bli bättre! Men så är det verkligen inte! Allting löser sig inte för att man knäpper med fingrarna eller bara skiter i det! Det blir bara väldigt mycket värre!
Soc och polisen måste börja lyssna mer på ungdomar och ta det dom säger på mer allvar och verkligen få upp sina ögon!
Dom borde se vart sammhället är påväg och vilken sjuk värld vi lever i! Det ska inte behöva gå så långt att ungdomar tar livet av sig för att soc och polisen inte gör någonting! Det är ju ändå vi ungdomar som är nya generationen det är vi som kommer leva i detta sammhället! Våra framtida barn kommer växa upp i det!
Det måste verkligen bli ändring nu! Vi ungdomar måste klaga mera, och våga säga till! Så att vuxen världen verkligen fattar att det är illa! Det kan ju inte fortsätta såhär, det blir ju bara värre! Men det hänger ju på oss med att vi vågar, annars kan det ju inte bli någon ändring! Om man håller allt inom sig, och tillslut så orkar man ju inte det heller och då är det försent för att det har gått alldeles för långt!

Men nu ska jag kolla på TV och äta lite godis tänkte jag, fördriva tiden lite!
Jimi kommer ju inte hem förens efter tolv och det är ju ett tag kvar=/!
Ha det bra! XOXO Linda

Kommentarer
Postat av: Joakim Österberg

Helt rätt som du säger, fortsätt att blogga om roliga dina äventyr och tankar :)

2009-06-12 @ 21:10:18
Postat av: pluttan

haha jaa vad ska man skriva,, själv ska man börja i 3an på mode & design men kunde lika gärna gåt nere i kalmar, undra hur det hade varit? puss och ha det bra linda

2009-06-12 @ 21:56:59
Postat av: mikaela

det e bättre att gå ivrs en inget du ska inte bli som jag och alla andra

2009-06-16 @ 17:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0